torsdag 3 januari 2013

Velandet.

Vanligtvis tar jag mig fram i stan med cykeln. Men det är inte alltid det går på vintern, det snöar eller är halt. Och då infinner sig mitt stora velande: Månadskort eller inte, månadskort eller inte? Också tänker jag att äsch, det blir säkert cykelväder igen om några dagar och köper 100-kort efter 100-kort för att när månaden är slut ha betalat mer än vad ett månadskort hade kostat. Ungefär. Förutom i fjol när jag tröttnade på mitt velande och slog till på tre-månaderskort bara sådär.

I alla fall. I går promenerade jag till Hanna. Solen sken och vädret var fint. Någon plusgrad men förbaskat halt på sina ställen. Jag hade inte velat cykla.

Det stora velandet infann sig. Och här sitter jag nu: Månadskort eller inte, månadskort eller inte?

2 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag hade satsat på månadskort.

Jenny sa...

Yes, så blev det. Så nu blir det nog ingen halka! :)