fredag 14 december 2012

Julgodis.

Jag sitter på kökssoffan och tittar på en gryta som innehåller smör, socker, kakao, vaniljsocker- var det nåt mer?- ja, just det, grädde såklart. Detta ska bli fudge, Emmelies recept, och om allt går som det ska kommer det smaka som det gjorde när jag köpte på julmarknaden när jag var liten.

I år ska jag fira jul med Pete, i England. Och trots att de inte ens behagar fira julafton så har jag frångått mina traditioner av att sällan baka julgodis för jag tänker mig att jag ska imponera med hemlagat godis. Vi får väl se hur det blir. Sist jag gjorde julgodis var det knäck, som blev stenhård och väldigt uppskattad av pappa. Tills han bet av en plomb. Tandläkarräkningen var nog inte värd knäcknjutningen.

2 kommentarer:

Marie sa...

Kan man få det receptet ällä??
KRAAAM!

Jenny sa...

men såklart! jag mailar på fb.